Tuesday 16 November 2010

Un Grand Mathiage

SAR l'Prînce Ouiyamme et la Dlle Cat'linne Middleton sont engagis.
HRH Prince William and Miss Catherine Middleton have got engaged.

Ph'lip and Merrienne, a less illustrious Jersey couple, discussed the Royal Wedding (Princess Elizabeth and Philip Mountbatten) of 1947:

The Promise To Obey
“As-tu r'mertchi,” j'd'mandit à la Merrienne hier au sé, “qu'au grand mathiage la Princêsse promint d'obeï s'n'homme?”

“Pas pûs qu'chonna,” ou raiponnit,” mais pourtchi qu'tu d'mande?”

“Parsque j'voudrais t'r'am'né à la mémouèthe que tu fit la même promêsse le jour que j'te print pour chen qu'tu valais.”

“Quant à chonna,” dit la Merrienne, “il est possiblye que je n'valais pas chi, mais au mains j'éthais fait pûs en vendue à l'encan que l'objet tchy s'trouvait, aupi d'mé chu malheutheux jour-là. Mémée m'avait tréjous dit que j'm'en r'pentithais, et oulle avait raison.”

“Ch'n'est pas là la tchestchon,” j'l'y dit sévèthement. “Tu promint au ministre, d'vant tout l'assemblyée que tu m'obëithais ta vie duthante, mais l'préchain matin quand à chinq heuthes j'te dit d'te l'vé pout traithe les vaques tu m'dit d'allé m'faithe quatorze.”

“Mais ben seûx,” ou s'fit. “Etait-che là une chose à me d'mandé dans les circonstances? Ch'tait l'idée d'un imbécile.”

“Et quand j'r'entrit avec le lait,” j'continuit, “et que j'ramontit à haut te dithe que j'voulais man dêjeuné, tu m'fliantchit un ouôsillyi dans la cabiche et m'dit d'fichi man camp et d'freumé la porte.”

La Merrienne se mint à rithe.
Another Royal Wedding in 1963 also set them off:

L'Grand Mathiage
Grace à la bonté d'un bouon vaisin, tch'a la télévision, j'pûmes vais, la Merrienne et mé, toute la cérémonie du grand mathiage d'la Princêsse Alexandra. I' faut dithe que ch'tait un magnifique spectaclye, mais à man point d'veue, un mio trop long. Après tout, Moussieu, une heuthe est bein longtemps pour donner permission à un jeune couplye de vivre ensemblye comme homme et femme. J'me r'souveins d'la bordée que j'nos trouvimes à notre vielle églyise pour être mathiés. Le Recteur avait tout chonna par tchoeu, et au but d'une dém'ieuthe i' 'tait fini, et nous bein contents de d'aver pas yeu à arrêter pûs longtemps. Dans les vièrs temps, quand i' n'y avait ni églyises, ni Recteurs, les gens tchi voulaient s'mathier le faisaient sans autchune cérémonie. J'si certain que Adam, quand i' s'révillyit et trouvit Eve à san côté, éthait bétôt envié à s'prom'ner autchun homme tch'éthait voulu l'interrompre pour prêchi un sermon sûs comment qu'un nouvieau-mathié et sa femme dév'thaient lûs comporter.

La Merrienne, tchi viyait ocquo la cérémonie à Londres, r'mertchit que la Princêsse avait promint d'obéi à s'n homme, et ou n'en approuvait pas.

"Pourtchi promettre chonna quand ou dait saver qu'ou n'pouôrra pas l'faithe ?" ou d'mandit.

"Mais, ma vielle, tu l'fis té-même," j'li dis. "As-tu r'oublié chonna ?"

"Nennin," ou raîponnit, "mais j'n'avais pas grand avis dans l'temps, et tu n'fus pas longtemps à m'prouver que j'avais 'té bête. Avec toutes les bouonnes intentions du monde, la femme tchi peut t'nin à sa pathole se trouve bétôt à l'Asile."

"Tu fais une mêprinse là, Merrienne," j'li dis. "Les pouôres femmes tch'i' s'trouvent à l'Asile sont là parsqu'i' n'ont pas peut trouver d's hommes. Va vaie à la grande maison à Saint Sauveux et tu trouv'thas que ch'est la véthité."

No comments: