Thursday 6 October 2011

La Journée d'la Poésie - National Poetry Day

Gamme dé doque Jèrri Ch'est la Journée d'la Poésie. L'thème est des gammes. Né v'chîn tchiques buts d'poésies en Jèrriais:

Le domino edgethé
Ch'tait raique l'êqualifias d'un pouore vier fo
A tchi que ses amins né prinrent autchun avis.
Tch'est don qu'il aithait fait d'un domino?
Avous ouï rain de pus absurde? Je vos en prie!
Les pouchettes d'un escollyi
Mais pour nous garçons, y'ioù mettre nos marbres, "tip-cat" ov buts pointus,
Nos toupins, nos ficelles, not' rigolisse, chucrins à mié fondus,
Nos poummes, nos châtaignes, nos oranges, codrettes ou nouaîx,
Nos balles, nos èslingues, cannoûnières, brioches désafillées,
Et un tâs d'autres choses qué j'voulons garder nettes,
Y'ioù donl les mettre toutes, sinon dans nos pouchettes?
Quand Papa Noë veindra
Ma cauche plieine dé belles jouettes.

Eune boêtée d'rouoges soudards
Et pis des p'tits bliancs j'vaux;
Qu'i' pense à des pétards
Et à des dominnos,
Et pis j'mé graiethais d'charme
D'un tambour et d'eune arme -

Marbres, canif et topie,
Des belles gammes, eune trompette -
Ma liste est-alle finnie? -
Lé football souos la plyie
Dans l'ciel, lé solé r'garde par eune f'nêt' d'or.
Les gardgiens sont à lus touos seurs. Tchiques pouôrres
Joueurs restent, les mains sus les hanques, sus l'tèrrain.
Ont-i' mèrtchi un goal? Jé n'en sais rein.
Man Papa
J'aime bein aller siez man Papa,
Car il est tréjous prêt
A jouer un tas d'gammes auvec mé
Pour dès heuthes à la fais.
Les Suffragettes
Mais chein qui fait le pus d'dêpièt
Ch'est l'cas d'la femme au jour d'annièt,
Car, sans qu'nou vaie rein qui lis pousse,
Ou prend les d'fauts d's'hoummes et des mousses!
En bians souliers et sans chapé
I' jouent à tennis et croquet
Ou vont s'proum'ner à droéte et gauche
Sans s'gener d'rabill'yi les cauches.
En mémoithe des 'Partys' ouèque j'ai tet
Nou joui avec eunne bague et eun morcé d'cordon;
Nou joui a la vieille fille, et pis au vieir garçon;
J'eûmes du chant, et des danses, sans doute avec raison,
De la gâche et du vin, avec eun p'tit d'limon,
Et puis, voilà, voilà.

No comments: