Thursday 26 January 2012

La mînséthe dé l'Otchupâtion - The misery of the Occupation

Châté Lîzabé fortificâtion d'l'Otchupâtion 15Douard L'Bro raconte des histouaithes dé l'Otchupâtion:
Occupation stories by Ph'lip:
La séthée de l'Otchupâtion le temps était exactement comme à ces sé - pas un brîn d'vent et rein pour vos annoncer les chînq ans d'mînsèthe que Jêrri éthait à enduther. Nou voudrait l's oublier chais chînq ans, mais nou n'peut pas oublié, par exemplye, que nou 'tait prèsque sans tcherbon, et qu'à cause de chonna nou-s-allait s'couochi d'bouonne heuthe. Je n'ai pas tréjous accordé avec ma bouonnefemme, mais dans chu temps-là, nou-s-allait s'couochi de bouonne heuthe, et j'tais bein content de m'appréchi tout près de ma Merrienne, tchi étout, 'tait bein contente de s'appréchi d'mé. Comme chonna j'pouvaîmes nos garder cauds, et si, quand v'nait l'matîn, ch'tait mé tchi d'vallais dans la tchuîsine, ouèsque en hivé i' faisait une fraid d'tchan, eh bein, Moussieu, je l'faisais car j'savais que ch'tait man d'vé, et je n'le jamais r'gretté.

Quand vînt un temps je n'avions prèsque rein à mangi et j'tiomes des véthitablyes stchelettes. Si j'avais yeu m'n arme, j'éthions peut vivre sûs des lapîns, mais j'n'avais pas d'arme, et si j'l'avais muchie et que j'avais laîssi couôre un trait d'arme, ch'est seux que j'éthais 'té plianté contre une muthalle et tither, et Moussieu, je n'avais pas idée de tchitter chu monde d'la sorte, car ichîn au mains nou sait ouèsque nou-s-est, quandi que l'autre côté nou n'sait pas.

(Jersey Weekly Post 15/2/1964)

No comments: