Tuesday 15 December 2015

1912: Le Sam'di d'Noué (1)

Lé Jour dé Noué 1912 (nou publiait des gâzettes lé 25 dé Dézembre à chu temps-là!) eune pièche par Elie fut publiée - y'avait siêx scènes et eune întroduction. La boutiqu'sie en Ville n'est pon d'même au jour d'aniet!

On Christmas Day 1912 (there were newspapers published on 25th December in those days!) a play/text by Elie was published - there were six scenes and an introduction. Shopping in Town is nothing like that nowadays!

Le Sam'di d'Noué
Missis Dan Lêcaudey va boutitchi.

Une bordèe, j'avais yeu l'occasion d'raconter ès lecteurs de chutte gazette ichîn coumment qu'un ammin à mé, Dan Lêcaudey par son nom, avait 'té en ville le sam'di d'Noué et avait fini par faithe une bête de li-même et par ervenin à la maison à minnièt passè, bein souard et avec une minzéthabl'ye grive à la plièche d'un pitho, pour le dîner d'Noué que sa femme devait faithe suffithe pour yeux et pour la visite qu'ils attendaient. Pus d'une fais de d'pis chu temps là, nou' m'a d'mandè des nouvelles de Dan et d'sa Missis et nou' m'a dit que j'dev'thais en r'dithe tchic-chose.

Missis Lêcaudey n'est pas morte, ni Dan in'ntou, chein qu'est quâsi un mithacl'ye quand nou pense que l'pouorre pend'loque faillit être achouêmi quand la bonne femme ramonti à haut souentre li la fais en tchestchon et que pus d'une fais déd'pis il a yeu maille-à-partir quand i' pâlait d'aller en ville au Samedi.

Mais tout chounna est d'l'ancienne histoéthe coumme disait notre Maître d'êcole. Chein que j'm'en vais faithe est d'vos conter coumment que Missis Dan fit san marchi Sam'di passé, en ville. J'm'en vais vos l'présenter en quatre ou chinq p'tits portraits, coumme je l'avais fait, aut' fais, pour Dan. Ch'la s'sa pus intéressant que d'vos l'raconter tout d'une haleine en une longue bréviaithe sans but ni fin.

* * * *

No comments: